Известие

Collapse
No announcement yet.

Как се тества дизел на прима виста?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от leshoiad Покажи съобщение

    Редно е да се знае първоизточника на тази изключително полезна информация!!!
    И както всяка информация от интернет, и тази е пълна с неточности и силно заблуждаващи твърдения.

    Например - като отвиете капачката за наливане на масло, не трябвало да духа и да пръска масло?!?!?

    Ми аз, дето карам само чисто нови коли, съм правил такива опити - духат като за световно и направо оливат мотора с масло, особено ако точно под капачката се падат гърбиците на разпределителния вал. Чисто нови дизели на БМВ, Мерцедес, Рено, Пежо и т.н. на максимум няколко хиляди километра.

    Дизела трябвало да пали като бензин? Тва важи за старите дизели, комънрейлите трябва да повъртят, за да вдигнат налягане в рейла. Освен тва комънрейлите изобщо не им трябва подгряване през лятото... За разните простотии с лист хартия на аспуха няма кво да говоря - те са валидни, и то само донякъде, единствено при атмосферните дизели.

    И т.н., и т.н.

    Това е само няколко примера, но като цяло ПОЧТИ НИКОЯ от отделните подточки не говори нищо за състоянието на двигателя. Мързи ме да ги оборвам всичките, ама е факт.
    Volvo XC90 D5 '06
    Alfa Romeo Spider 2.0 '90
    Lancia Ypsilon 1.2 '00



    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
    ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
    ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

    Comment


    • #17
      Задължително и проверка на турбината на канал за луфтове ,последваща смяна на турбина с читава втора употреба 800-900лв. с труда .

      Comment


      • #18
        За духането от мотора и аз не съм виждал кола която въобще да не духа,спират да духат ,ако всичко им е наред, когато се подаде газ,подаваш газ и спира да духа, пускаш газта и пак си подухва.Ако искаш може да си извадиш временни номера 30-40 лева са и може да си ходиш с тях където си поискаш.
        Не всички, които се скитат, са изгубени.

        Comment


        • #19
          Ами като изгасиш ДВГ, ако демпферния маховик е наред неговото движение (демпферния ход) не би трябвало да се чува (усеща). Ако има "уморени", счупени пружини или тръгнал лагер се усеща и чува демпферния ход като силата на шума е в зависимост от амортизирането (повредата). Така ми го е обяснил майстора, който ми поддържа скраповете.
          AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

          Comment


          • #20
            Тъй, да ви кажа няколко неща за дизела, които ме научиха да гледам като купувах моята. Дали са верни - предполагам. Дали са изчерпателни - не, но ми помогнаха да отсея 90% от омагьосаните тикви по авто-моргите/къщите.

            1. Маховика - при работа на място, леко подаваш газ от празен ход (800 об.) до около 2000 - не трябва да има притрисане. На 2 коли видях какво е като е разбит и на 1300-1400 об. имаше внушителни вибрации.

            2. Турбо на място - първия и най-глупав тест е да подаваш леко газ до около 1800 оборота. Оттам трябва, без да подаваш повече газ, колата сама да ги вдигне до около 2500. Слушането за характерното турбо свистене предполгам се подразбира. Тоя тест колата може и да не го издържи ако има спукан маркуч.

            3. Турбо в движение - това което ме обучиха е да направя едно ускорение на пълна газ от 1500 чак до 4000 оборота. Обикновенно на около 3200 об. турбината си променя геометрията - това трябва да става плавно - докато търсех попаднах на кола, която точно на 3200 оборота прекъсваше за секунда (може и да не е от турбо, но едва ли е нормално).

            4. Шумове - тия JTD-да работят много хубаво и равномерно - може да свириш по ритъма им. Всякакви странни шумове като скърцания, клопания и други от двигателния отсек са съмнителни.

            5. Бъркането в ауспуха - ЗАДЪЛИЖТЕЛНО!

            6. Това много ми отвори очите - покарайте здраво JTD преди това да видите как върви като хората.

            7. Диагностика - питайте продавача дали има нещо против. Когато попитах един кифтак на Горубляне за майстор получих отговора: "К'во не й аресваш? Тая кола и без да оди на майстор шъ я продам."

            8. Късмет!
            Last edited by vladev; d.m.y г., 21:48.
            Subaru Legacy 3.0R
            Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 140+bhp
            sigpic

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
              Диагностиката е около 30лв Това да ти е проблема...
              Иначе за онези стари методи, за които говориш, ето ги и тях На пръв поглед без диагностика дори ще ти помогнат доста! Също следи и за някои лампи по таблото да не светят! И останалото е късмет, да се похвалиш после и почерпиш накрая, разбира се

              1. Добрият двигател ще запали само с един подгрев от накалните свещи /едно изгасяне на лампата за накала на арматурното табло/. При това без да се мъчи и хърка продължително време. Добрият дизел пали като бензинов мотор.

              2. При току що стартиран студен двигател извадете щеката за маслото-от тръбичката не трябва да духа въздух или да излизат изгорели газове.Ако се появят маслени пръски-двигателят е издухан.Добрият дизел няма картерно налягане-не духа през тръбичката за щеката.

              3. Развийте тапата за наливане на масло в двигателя при работещ горещ двигател.Излизането на изгорели газове и пръски масло от там е признак за недобър двигател.

              4. Слушайте работата на двигателя.Добрият дизел работи стегнато, равномерно, без да мени обороти и без странични шумове-хъркане, стържене, виене, периодично скърцане, чаткане и др.Работата на добрият дизел може да се оприличи с музика-не трябва да дразни ухото.

              5. Погледнете изгорелите газове излизащи от ауспуха-те са най-добрият тестер за годността на двигателя.Добрият дизел има труднозабележими газове-безцветни.Белият пушек е признак за вода в цилиндрите-дали ще е спукан блок, глава или издухана гарнитура е отделен въпрос.Сивият пушек с тежък маслен мирис е на изгоряло масло-това е признак за износен двигател.Дайте газ и задръжте на около 2000 оборота.Нормално е колата в началото да припуши черен димПроблем е ако след 2-3 секунди от установяване на оборотите на 2000 черният пушек не се изчисти, а продължи да излиза от ауспуха.Това е гаранция за лошо изгаряне на нафтата.Проблемът е или избягала центровка, коксувал разпръсквач /т.нар."пикаеща дюза"/, омекнали пружини на дюзите, но може и да се корени и в горивната помпа, което е твърде лош вариант.Специално френските дизели не припушват дори при рязко подаване на газ, поради радиално-лъчевите си дюзи и по-финото смесообразуване от директното впръскване.

              6. Вземете лист хартия /примерно парче вестник или лист от тетрадка/.При запален двигател поставете листа върху отвора на ауспуха, така че изгорелите газове да го огъват при излизането си.Накарайте някой да подаде рязко газ и да пусне веднага педала.Листът първоначално ще се огъне под напора на газовете.Ако след отпускане на газта и при падането на оборотите на двигателя листа се засмуче от ауспуха имате гарантирано неплътни изпускателни клапани.

              7. Отворете казанчето за антифриз при работещ двигател.Накарайте някой да подаде газ и да задържи около 2500 оборота.Ако от охладителната течност в казанчето започнат да излизат мехурчета с газ-имате издухана гарнитура.

              8. При работещ двигател огледайте ремъчните шайби.Не трябва да имат радиално и аксиално биене при въртене.Това се забелязва сравнително лесно.

              9. Изкарайте маслената щека и огледайте цвета на маслото.Дори и 20 километра след смяната маслото на дизела е катранено черно на цвят.Наличието на бяла емулсия е гаранция за вода в маслото.Всякакъв друг цвят масло освен черно е съмнителен фактор за наличие на присадка.

              10. Вземете парченце стъкло и вълнено парцалче.Поставете върху стъкълцето капка масло от щеката и разтриите с парцалчето.Ако стъклото се надере-имате присадка в маслото.

              11. Запалете двигателя и го оставете на празен ход.Просто следете вибрациите.Скачащият или тресящият дизел е неизправен.Тресенето може да се дължи на ниски регулирани обороти, но това е малко вероятна причина.Версията, че дизелът тресе и вибрира по принцип е мит.Може да е било така с прототипа на Рудолф Дизел, но не и със съвременен двигател.Моторът трябва да има спокоен, равномерен ход.Почти като бензинов агрегат.Завишената в сравнение с бензина вибрация идва от по-твърдата работа, на която принципно е основан този двигател.

              12. Качете на канал колата и огледайте картера на двигателя за удари.Проверете за течове на масло при работещ двигател.Знайте, че най-трудно се отстранява теч между скоростната кутия и двигателя-смяната на виновната семеринга е доста трудоемка и изисква демонтаж на кутията.

              13. Оставете колата на наклон за изкачване.Опитайте се да тръгнете без да подавате газ.Добрият дизел потегля по баир и се движи без нужда от допълнително натискане на газта на първа предавка с минимум двама човека вътре.Ако двигателят загася при това изпитание значи не струва

              14. Изпробвайте колата на рязко ускорение.Дизелът трябва да изтегля равномерно с подчертана тяга при ниски обороти.Следете за поява на вибрации при ускорението.Ако установите такива причинени от мотора, не купувайте колата.Има проблем с горивната апаратура или по някаква причина се е изместил резонансния толеранс на двигателя-имах такъв случай наскоро.

              15. Едва след като преминете всички указани процедури можете да закарате колата за тест в дизел-сервиз
              Тестването на двигателя в дизел-сервиз не е нито скъпа, нито трудоемка, нито опасна процедура
              Тя включва замер на компресиятана мотора, тест на дюзите, тест на горивната помпа и тест на накалните свещи.Хората там са специалисти и ще ви кажат какво точно му има на мотора и заслужава ли си парите.От мен знайте само, че няма начин всички цилиндри на един двигател втора употреба да дадат еднаква компресия.Важното е всеки по отделно да даде стойност не по-малка от средната между максималната и минималната указани от завода производител.Това е така заради ред причини-неравномерност на охлаждането, нагар или неплътни клапани и др.Всеки производител дава граничните стойности при нов и при износен за основен ремонт двигател.

              Въпроса с присадките е доста болен. Те се откриват много трудно и почти невъзможно без лабораторен анализ. Има два вида присадки-които се натрупват по износените части и които повишават вискозитета на смазващото масло. Първите се откриват много трудно.Все пак методът със стъкълцето и вълнения парцал открива повечето, защото съдържат твърди абразивни частици. Вторият тип се откриват лесно при студено време. Те сгъстяват маслото и си личи като се извади щеката на студен двигател-маслото е гъсто като пчелен мед.Освен това двигателят с тази присадка се развърта трудно при палене. Дори и зимата добрият дизел с хубаво и чисто масло трябва да се развърта енергично и без трудност при палене.
              Браво колега!!!
              Ей заради тези 15 точки бягам с всичка сила от дизел.
              Сорри за спама.
              Alfa 155 2.0TS 8V '93
              sigpic
              VW LADAVAGEN '81
              CHRYSLER 3.3L V6 - БИВШ

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от vaklinator Покажи съобщение
                Браво колега!!!
                Ей заради тези 15 точки бягам с всичка сила от дизел.
                Сорри за спама.

                Сори за спама, ама за бензиновите повече от половината важат с пълна сила, като спокойно мога да ти добавя още 15, като изключвам осем клапановите, които и без тва са на изчезване.....
                "Аз не съм гинеколог по принцип, но мога да погледна"

                Comment


                • #23
                  Вече съм горд собственик на Alfa 166 2.4 JTD До края на седмицата ще предоставя снимки , за да видите какво съм си избрал
                  Last edited by nik_koll; d.m.y г., 23:37.

                  Comment

                  Working...
                  X